ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 108156576

Παράδοση σε 2-3 μέρες

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΥΘΩΝ
Τι είναι Ιστορία; Τι επιλέγεται ως ύλη σ ένα σχολικό βιβλίο; Γιατί κάποια ιστορικά γεγονότα φωτίζονται και άλλα αποκρύπτονται;
Το τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα βιβλίο Ιστορίας και ειδικότερα ένα σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας έχει γίνει αιτία και αντικείμενο διαμάχης, έχει προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις και πολεμικές συγκρούσεις που οδήγησαν έως και στην απόσυρση των «επικίνδυνων» βιβλίων. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται σε κρίσιμα ιστορικά γεγονότα που άλλοτε αποκρύπτονται και τυλίγονται σε εκκωφαντική σιωπή και άλλοτε υπερτονίζονται και φωτίζονται. Αναζητήθηκαν οι σιωπές και οι φωνές της Ιστορίας σε θέματα όπως το «κρυφό σχολειό», ο «χορός του Ζαλόγγου», οι «εμφύλιοι πόλεμοι», η «ήττα του 1897», το «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» του 1893, η «Μικρασιατική Καταστροφή του 1922», η «κυπριακή τραγωδία» οι «δικτατορίες», η «Εθνική Αντίσταση», το «παιδομάζωμα». -Η έρευνα επικεντρώνεται στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας ΣΤ΄τάξης του δημοτικού σχολείου ξεκινώντας από το 1917, ημερομηνία έναρξης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Ελευθερίου Βενιζέλου.
Αν και στα σημερινά βιβλία Ιστορίας οι μύθοι έχουν ελαχιστοποιηθεί, το ζήτημα των σχολικών βιβλίων και ιδιαίτερα αυτό των βιβλίων της Ιστορίας είναι ένα θέμα που παραμένει ακόμα ανοιχτό.

Είδατε πρόσφατα
-
ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ...
Περισσότερα -
WESTINGHOUSE ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑ 12...
Περισσότερα -
PS4 SPONGEBOB SQUAREPANTS: BATTLE FOR BIKINI ...
Περισσότερα -
Η ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περισσότερα -
ΜΑΜΑ ΘΕΛΩ ΕΝΑ ΖΩΑΚΙ!
Περισσότερα
Το καλάθι σας είναι άδειο |