ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ 108076374

Εξαντλημένο
Στον Γ' Τόμο της Επιστημονικής Επετηρίδας της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ) συγκεντρώθηκαν εργασίες που παρουσιάστηκαν στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΨΕΒΕ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 21-23 Νοεμβρίου 2003 στο Βόλο. Οι εργασίες οι οποίες συμπεριλήφθηκαν έχουν ως κοινό άξονα τις εφαρμογές της ψυχολογικής και ψυχοπαιδαγωγικής γνώσης στο χώρο της εκπαίδευσης. Στόχος αυτού του συλλογικού τόμου είναι να διαφωτιστούν οι σύνθετες ενδο-ατομικές ψυχολογικές διεργασίες μαθητών/ τριών και εκπαιδευτικών, καθώς και οι μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις, μέσω των οποίων λαμβάνει χώρα η εκπαιδευτική και η μαθησιακή διαδικασία.
Συγκεκριμένα, οι μελέτες που παρουσιάζονται πραγματεύονται καίρια θέματα της σύγχρονης έρευνας, όπως το ρόλο των γνωστικών, μεταγνωστικών και θυμικών παραγόντων ως ερμηνευτικών παραγόντων της σχολικής επίδοσης, καώς και τη διερεύνηση των αντιλήψεων μαθητών/ τριών και εκπαιδευτικών για ποικίλες όψεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αρκετές εργασίες τονίζουν τη σημασία του πλαισίου μέσα στο οποίο συντελείται η μάθηση καθώς και την αναπτυξιακή διάσταση των υπό εξέταση μεταβλητών. Έτσι, γίνεται φανερό ότι η μαθησιακή διαδικασία είναι αποτέλεσμα της συνδυασμένης δράσης ατομικών παραγόντων, αναπτυξιακών παραγόντων αλλά και παραγόντων που σχετίζονται με το πλαίσιο μάθησης και με το μαθησιακό υλικό.
Στον τόμο αυτό παρουσιάζονται πρώτες οι εργασίες των προσκεκλημένων ομιλητών στο Συνέδριο, καθηγητών Ευκλείδη και Θεοδωράκη. Η εργασία της Ευκλείδη πραγματεύεται τις σχέσεις παραγόντων του θυμικού με τις διεργασίες αυτο-ρύθμισης της μάθησης και, κυρίως, με τις μεταγνωστικές διεργασίες. Πρόκειται για περιοχή που δεν έχει μελετηθεί πολύ, και τα ερευνητικά δεδομένα που παρουσιάζονται από τη συγγραφέα καταδεικνύουν ότι οι παράγοντες θυμικού, όπως η ψυχική διάθεση των μαθητών πριν από την ενασχόληση με ένα έργο, ο θυμικός χαρακτήρας των οδηγιών του έργου και η γνώση των αποτελεσμάτων επηρεάζουν άμεσα αλλά και έμμεσα μηχανισμούς που εξυπηρετούν την αυτό-ρύθμιση της δράσης, όπως τη μεταγνωστική παρακολούθηση και τις μεταγνωστικές εμπειρίες. Διαφωτίζονται, επίσης, οι σχέσεις των μηχανισμών του θυμικού με παράγοντες όπως η έννοια του εαυτού του μαθητή, καταδεικνύοντας έτσι ότι οι επιδράσεις των παραγόντων του θυμικού αφορούν όχι μόνο τις τρέχουσες διεργασίες αυτό-ρύθμισης της μάθησης αλλά και περισσότερο μακροπρόθεσμες διεργασίες. Έτσι, η μαθησιακή συνθήκη προσεγγίζεται ως μια δυναμική για το μαθητή κατάσταση με εναλλαγές και αλληλεπιδράσεις μεταξύ γνωστικών και θυμικών παραγόντων.

Εκδότης : | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ |
Σελίδες : | 316 |
ISBN : | 960-442-220-0 |
Σχήμα : | 17Χ24 |
Σειρά : | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ |
Έτος έκδοσης : | 2005 |

Είδατε πρόσφατα
-
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Περισσότερα -
ΜΠΛΟΥΖΑ ΜΑΚΡΥΜΑΝΙΚΗ STAFF JEANS HUGO ΣΚΟΥΡΟ Μ...
Περισσότερα -
ARMANI ΧΑΚΙ ΜΠΛΟΥΖΑ ΜΕ ΣΤΑΜΠΑ (M)
Περισσότερα -
T-SHIRT POLO GAS RALPH/S DET ΜΑΥΡΟ (XXXL)
Περισσότερα -
ΦΟΥΡΝΑΚΙ BEPER 90.377N
Περισσότερα -
ΜΠΛΟΥΖΑ POLO NAUTICA 7300K ΣΚΟΥΡΟ ΜΠΛΕ (XL)
Περισσότερα -
ΣΑΓΙΟΝΑΡΕΣ QUIKSILVER MOLOKAI TIJUANA AQYL101...
Περισσότερα -
DIZIONARIO GRECO-ITALIANO, ITALIANO-GRECO
Περισσότερα -
ΒΑΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΥ/ΣΤΕΓΝΩΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΞΥΛΙ...
Περισσότερα -
ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ FUNKY BUDDHA CHINO FBM010-001-02 ΣΚ...
Περισσότερα
Το καλάθι σας είναι άδειο |